Allmänt
Haninge Hästsport bedriver försäljning av produkter inom ridsport genom vår butik i Haninge och Haningehastsport.se, vår webbshop.
Haninge Hästsport AB
Org. nr: 559375-0184
Nynäsvägen 3F
136 47 Haninge
Telefon: 08-910 006
BESTÄLLNING
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturering- och leveransadress.
För att få beställa från oss måste du vara 18 år eller ha målsmans tillstånd!
LEVERANS och frakt
Vi använder oss av DHL för att leverera era beställningar. Våra normala leveranstider är 1-3 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger samt helgdagar, skickas första vardagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå ska du kontakta oss på e-postadress info@haningehastsport.se
Det tillkommer en fraktavgift vid beställning på 79 kr.
PRISER
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
RETUR OCH ÅNGERRÄTT
Vid köp av varor på vår webbplats har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Du kan smidigt köpa en returfraktsedel av oss HÄR. Den använder du sedan när du ska skicka tillbaka ditt paket. Lämna in på ditt närmaste DHL-ombud.
Du bör inom 14 dagar returnera produkterna till oss. Du står för returfrakten, leverans och skick på produkterna vid retur, varorna bör därför skickas väl paketerade. Det är viktigt att alla etiketter sitter kvar på plaggen med originalfästen, samt att produkterna är oanvända.
För mer om den lagstiftade ångerrätten, läs mer här.
REKLAMATION OCH KLAGOMÅL
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Du måsta alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Eventuella fel ska alltid reklameras till info@haningehastsport.se där du anger ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med konsumentskyddslagstiftningen.
Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, läs mer på arn.se.
EJ UTHÄMTAT PAKET
Om du väljer att inte hämta ut ditt paket så returneras det till Haninge Hästsport AB. Paketet ligger kvar på ditt DHL-ombud i 14 dagar. Vi kommer fakturera dig för ej uthämtat paket på en summa av 200 kr.
BETALNINGSSÄTT
Hos oss använder vi Klarna Checkout som betallösning. Klarna anger de specifika betalningsvillkoren. För mer information eller frågor om din betalning, besök Klarnas webbplats eller kontakta deras kundservice.
Genom att klicka på "Gå till betalning" godkänner jag Villkor för Klarnas Shoppingtjänst och bekräftar att jag har läst Klarnas Dataskyddsinformation och Cookiepolicy.
Jag godkänner villkoren för Haninge Hästsport AB. Jag bekräftar min ångerrätt.
ANSVARSBEGRÄNSNINGAR
Vi tar inte ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa kan exempelvis vara förminskad eller utebliven leverans från leverantör, arbetskonflikt, myndighetsbeslut m.m.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
PRODUKTINFORMATION
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljningen av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.